Powered By Blogger

miercuri, 26 septembrie 2012

DUPA MIREASA


"Daca nu am fi fost ... nu v-as povestii ... " cam asa ar trebui sa inceapa istorisirea mea despre mica calatorie pe teritoriul "miresei" ce a pus pe jar un sat intreg...
     Adevarul este ca suspiciuni privind existenta "tinerei fantome" am avut inca de la plecarea noastra din Bucuresti deoarece am intalnit tot felul de semne ce parca ne spuneau : "STOP...INTORCETI-VA!"...chiar la iesirea din bucuresti o masina era rasturnata in mijlocul drumului iar in acelasi moment langa noi s-a oprit un jeep ce transporta un sicriu ...dupa ce am scapat de aglomeratia infernala din Militari ... am intalnit in drum o nunta ... un lucru nu prea iesit din comun de vreme ce era Sambata..., dar marea uimire a fost cand am zarit-o pe mireasa ... iar in acelasi moment pe langa ea a trecut acel jeep ce transporta sicriul ... nu cred ca intalnim prea des aceasta coincidenta!Lista semnelor ciudate poate continua ... dar nimic nu ne putea oprii ... aveam de gand sa mergem pana in "panzele albe" pentru a descoperii autenticitatea misterului legat de Padurea Radovanului !

     Drumul a fost destul de lung ... de aceea oboseala si-a cam spus cuvantul ... dar intr-un final am ajuns la intrarea intr-o padure extrem de deasa ... si foarte inspaimantatoare chiar pe timp de zi ...!Putin speriati de zvonurile din presa in care se mentionau nenumarate accidente petrecute in padure fara nici o explicatie ( in ziar scria: "Drumul este drept si fara gropi") ...dar dupa ce am strabatut intreaga padure am inceput sa avem dubii in ceea ce priveste acest mit... Drumul era impanzit de gropi , santzuri adanci si curbe destul de imprevizibile ce puteau crea adevarate probleme pe timp de noapte! ...
     Dupa 3-4 km de padure am ajuns in Radovan ... Ne-am oprit la capatul acestuia si am pregatit camerele pentru interviuri si adunat informatii  privind ancheta noastra de la locuitorii satului!Primele persoane vizate se aflau chiar la 50 de metrii de noi pe o banca in fata curtii!Pentru a nu crea panica am trimis fetele sa vorbeasca si sa explice prezenta noastra!Dupa 2 minute fetele ne cheama cu camerele !Gasim pe o bancuta 3 femei trecute de prima varsta ce ne-au asigurat ca totul este doar un mit nascocit de padurari pentru a speria hotii de lemne ...! Dar in acelasi timp isi amintesc de un teribil accident ce a avut loc cu 7 ani mai devreme in Padurea Radovanului in care o mireasa dintr-un sat vecin a fost calcata  chiar cu o zi inaintea nuntii ! ... spre uimirea noastra localnicele nu pareau deloc mirate de acest lucru ... dar noi ne-am pus 2 intrebari ce nu le-am gasit raspuns: 1) "Ce cauta la ora aia in padure acea fata...?" 2) "Ce cauta imbracata in MIREASA??? ..." ... Neavand de unde scoate mai multe informatii ajutatoare pentru rezolvarea cazului am plecat mai departe! Am mai vorbit cu multi alti localnici toti argumentand mitul ca fiind doar "o poveste de adormit adultii" ...dar noi trebuia sa simtim pe propria piele ca este un mit si nu un adevar ... asa ca planul era sa innoptam in padure si sa asteptam aparitia miresei!Vazand ca nimeni nu stie nimic concret am intrat pe internet sa vedem de la ce persoane au preluat informatii ziaristii...Am gasit ... Peste tot scria despre Ana Cosoveanu,de 70 de ani!Am inceput sa intrebam despre acest nume !Spre marea noastra uimire ... sau chiar DEZAMAGIRE ...descrierea satenilor privind femeia cautata de noi incepea cu: "este o femeie senila! ... spune doar aberatii! ...nu aveti ce discuta cu ea!" ... !Intr-un final un localnic ne arata casa in casa locuia ...si spre bucuria noastra se afla in strada indreptandu-se spre centrul satului!Mergea agale, leganandu-se grav de pe un picior pe altul ! Am trecut pe langa ea usor incercand sa nu o sperii ...!Parul ii era valvoi, ochii bulbucati, gata sa-i sara din orbite. Inima parea sa-i sparga pieptul. Duse mana in dreptul ei, parca din dorinta de a o linisti, de a amortiza durerea creata de anii ce-i purta in spate.Ajuns in dreptul ei i-am soptit "Buna ziua" ... in acel moment facu un pas inapoi si se sprijina de gard. Era rece, mai rece decat fiorii ce-i strabateau sira spinarii. Statu asa, neclintita, pret de cateva secunde. Ar fi vrut ca cineva sa-i sara în ajutor, sa intervina. Da, acum ar fi fost un moment prielnic. Dar totul amutise, pana si vocea mea parca nu mai avea putere... !Am prins putin curaj si i-am explicat cine suntem ... iar atunci am vazut ca a rasuflat usurata...!Am intrebat-o despre "Blestemul miresei" ... ! Il povestea de parca s-a intamplat ieri ...! In final zmabetul s-a asezat pe fetele noastre cand batrana ne-a spus: "...Oricum totu e un mit... nimic adevarat... sunt povesti pentru a speria hotii din padure..."!O vecina de-a doamnei Ana se opreste si intervine in discutie ... "Copii ... am inteles ca voi cautati in padurea de dinaintea satului " NALUCA "...sa stiti ca este vorba de padurea din spatele satului ... acolo se spune ca s-a spanzurat... !Exista un copac...cel mai mare copac din padure... acolo si-a pus capat zilelor tanara fecioara!" !!! Punand cap la cap vorbele realizam ca "mitul ramane mit " ... nimic adevarat , dar noi trebuia sa mergem in padure pentru a ne asigura ca vorbele nu sunt "apa de ploaie in vant"...!DAR ..." BUFFFF " SE AUDE DINTR-O DATA...am facut pana la roata masinii...din nou nimic iesit din comun ... dar ajunsi la vulcanizarea din sat ... cel ce ne-a bagat presiune la roti ne-a spus ca nu-si da seama ce s-a intamplat ... roata nu avea pana ...era doar desumfla...de parca azotul din roti s-a evaporat ... nu am gasit o explicatie logica ... inca o dilema fara raspuns...!Am plecat!... Expeditia continua ... soarele parca ne astepta si incerca sa nu apuna...
      Dupa ce am urmat indicatiile femeii am ajuns la marginea unei paduri ... ! Nu ne era frica nici de venirea noptii!...Dar noaptea… noaptea poate deforma totul, mai ales daca mintea e subreda si inima slaba...!!! Am parcat masina si am intrat in padure grabind pasul pentru a cerceta si filma zona cat timp mai era lumina !!! Totul era perfect ... totul parea la locul lui ... nimic iesit din comun stiind ca ne aflam inconjurati de copaci ...! La un moment dat un val de caldura ne izbeste in plin ... ne-am speriat! ... parca ceva se intampla ... parca ceva vroia sa ne anunte ca nu suntem singuri in padure... ! La cativa pasi de noi incep sa se auda pasi ce inaintau prin iarba plina de crengi uscate... !Trupurile ni s-au transformat in statui ... nu puteam nici respira ... simteam sub sudorile imi invadau fruntea... nimeni nu vedea nimic ... era  liniste… dar o liniste macabra, ciudata. O liniste agitata... In cateva secunde GATA ... zgomotul se oprii ... a disparut din senin ... Ne revenim si fugim spre masina ... !!! Nu , Nu ne opreste nici acel val de caldura si nici zgomotul ce l-am simtit pana in adancul sufletului ... ne pregatim de "lupta"... iar armele noastre cele mai de pret sunt : LANTERNELE !!!! In departare vedem ca o statura de barbat isi face aparitia ... Descult , rosu la fata cu mainile insemnate de munca campului, leganandu-se in dreapta si-n stanga! Striga odata cu o voce puternica: " ce faceti voi aici ?" ... se opreste neprimind nici un raspuns din partea noastra ... si apoi intreaba cu un zambet ironic... : "V-am speriat? " ...Am inteles imediat intentia lui si am intrat in vorba ... !!! Cu greseli gramaticale grave ... incerca sa ne spuna varianta lui la intreaga poveste... El sustinea ca in padurea asta s-a spanzurat un barbat ... nu o fata ... !La intrebarea de ce s-a spanzurat ... singura explicatie plauzibila a lui a fost : "de nebun" !!! Totul era parca un banc sec... nu mai intelegeam nimic... prea multe variante de poveste ... firul intamplarilor din Padurea Radovanului parca nu avea sfarsit ... dar nici INCEPUT... !!!!Cine ? De ce? Cum? Cand ? erau doar unele din intrebarile ce ne macinau creierii...!
       Nea Tibi... asa cum ne-a zis ca-l cunosc localnicii ... s-a oferit sa mearga cu noi prin padure spunand ca ne face un favor stiind ca exista probabilitatea de a ne ratacii pe timp de noapte !Inarmati cu lanterne ... imbracati mai gros am inceput expeditia...!!! Dupa 40-50 de minute de mers printre copaci ... am ajuns in inima padurii ... dupa spusele lu nea Tibi ... aici se afla o balta ... !!! Dintr-o data se aud lucruri ce fosnesc in jurul nostru ... Tremuram tot ... simteam fiecare picatura de sange ce-mi curge prin vena ... paralizasem ... fetele au intrat in panica ... lacrimi au aparut pe obrajii reci ... totul lua o amploare mult prea grea de suportat ... incercam sa-mi pastrez calmul ... priveam atent in jur urmat de lumina lanternelor!...In bezna padurii, printre crengi a aparut o silueta. O silueta fragila, scheletica, paroasa. Ochii ii luceau in intuneric ca doua luminite rosii... CE ERA????CE NE TULBURASE MINTEA ???? ... Nea Tibi rasufla usurat si striga : " E AZOR ... cainele meu " ... " Pffff Doamne Ajuta! "mi-am spus in gand  ... Incercam sa ne linistim si sa ne intoarcem la masina ... fetele nu  mai puteau indura atata adrenalina ... !!! Zgomotele crengilor ce cadeau de copac ne sfasia pielea dar nimic vizibil nu s-a aratat... pana la urma ... este un mit ... SAU NU???
       Am ajuns la masina!...lacrimile se uscasera pe fetzele fetelor si eram toti gata de drum ... ! Nea Tibi ne da un ultim interviu in care declara cu mana pe inima ca nimic nu este adevarat ... totu' i o poveste nascocita de gura satului ... si in acelasi timp aplificata de presa ce incearca sa consume litere in articole inutile !!! Ne luam ramas bun de la nea Tibi si de la ... " fantoma miresei spanzurate in padurea RADOVAN" ...cu singurul regret ramas: "Nu am avut ocazia sa o intalnim" ... dar stim sigur ca... chiar daca bantuie sau nu padurea... ea se afla acolo sus si ne vegheaza in dreapta Tatalui nostru deoarece se spune ca era o tanara fecioara cuminte , harnica si credincioasa ce incerca sa-si ajute familia din MOLDOVA ce traia intr-o saracie greu de suportat...
       In drumul spre Bucuresti am mai oprit odata in cealalta padure de dinaintea satului pentru a ne asigura ca nu ne-am inselat privind aparitia "miresei"...Dupa o ora de stat ne-am hotarat sa ne intoarcem acasa...!!!Drumul a fost parca mult mai scurt dat fiind comentariile noastre privind intamplarile acelei zile ...!!!Ajunsi in Bucuresti in zona Costin Georgian am intalnit un grav accident : O MASINA S-A RASTURNAT SI A ACROSAT ALTELE 3... ciudat NU?... DAR VIATA NE PUNE LA INCERCARE CREDINTZA IN FIECARE SECUNDA ... MINUT ,ORA SAU ZI... TU CE CREZI????

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu